Studeren in Nijmegen biedt kwaliteit en toekomstmogelijkheden

Studenten zijn een belangrijke motor van de Nijmeegse economie. D66 wil samenwerken met studenten- organisaties en onderwijsinstellingen om van Nijmegen de leukste studentenstad van Nederland te maken. D66 wil dat de gemeente daarnaast ook een praktische bijdrage levert aan de kwaliteit van het studeren in Nijmegen en startmogelijkheden. D66 stelt daarom de volgende maatregelen voor:

• De Radboud Universiteit, Radboud UMC, Hogeschool van Arnhem/Nijmegen en het ROC ontwikkelen de campus Heijendaal verder tot een energieneutrale, innovatieve en aantrekkelijke woon- en leeromgeving.

• De gemeente biedt ruimte aan nieuwe ontwikkelingen op de campus en investeert in de bereikbaarheid.

• D66 verwacht een actieve rol van de gemeente in het samenbrengen van het onderwijsveld en mogelijke partners, zoals het bedrijfsleven en kennisinstellingen, bijvoorbeeld voor het verder ontwikkelen van zomer- en weekendscholen.

• Vanuit de samenwerking met bedrijven en kennisinstellingen willen we studenten uitdagen en mogelijkheden bieden bij het opzetten van bedrijven, zowel tijdens als na de studietijd.

Laatst gewijzigd op 12 januari 2018