Cultuur draagt bij aan onze economische ontwikkeling

Sportieve en culturele evenementen trekken grote aantallen bezoekers naar Nijmegen en omgeving. Voor de economische ontwikkeling van de stad is het van belang onze bezoekers te verleiden tot een langduriger verblijf. Nijmegen moet de interessante plekken in en buiten de stad, en de wandel-, fiets- en rijroutes beter vindbaar maken. Ondernemers die een hotel of B&B willen openen, krijgen daarvoor de mogelijkheid. D66 stelt de volgende maatregelen voor:

• Meer cultuurhistorische plekken in de stad voorzien van informatieborden in het Nederlands, Duits en Engels.

• Stimuleren dat er meer hotels en bed & breakfasts zich in Nijmegen vestigen in alle prijs- en kwaliteitssegmenten, zoveel mogelijk in harmonie met de directe omgeving.

• Industrieel erfgoed zoals het Vasim-gebouw en NYMA-terrein behouden en gebruiken als verzamelterrein voor evenementen, workshops, ateliers en oefenruimtes van kleine culturele ondernemers.

• Daarnaast willen we het deel van het Honig-terrein met cultuurhistorische waarde behouden zodat de succesvolle bedrijven daar een structurele kans kunnen krijgen.

• Nieuwe toeristische arrangementen stimuleren, gekoppeld aan evenementen en thema’s als Romeinen, middeleeuwen en Liberation Route.

Laatst gewijzigd op 12 januari 2018