Teken de petitie voor de aanleg van de Dorpensingel-Oost

• Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

30% minder sluipverkeer door Lent

D66 wil dat de gemeente Nijmegen zo snel mogelijk start met de geplande aanleg van de Dorpensingel-Oost. Om de verkeersveiligheid in Lent te waarborgen en de verkeersdrukte te verminderen. De aanleg van deze nieuwe weg vermindert het sluipverkeer door Lent met 30% en zorgt ervoor dat onze kinderen veilig naar school en sportclubs kunnen blijven fietsen.

GEEN uitstel of afstel

In 2011 besloot de gemeenteraad van Nijmegen tot aanleg van de Dorpensingel-Oost. De nieuwe verbindingsweg tussen Ovatonde en Zandsestraat in Bemmel. De wethouder stelt de aanleg telkens uit en onderzoekt inmiddels alternatieve verkeersoplossingen.

GEEN 4.000 auto’s doorgaand verkeer door Ressen

De gemeenten Nijmegen en Lingewaard overwegen in plaats van aanleg van de Dorpensingel doorgaand autoverkeer over de Hoeksehofstraat/Ressensestraat toe te staan. Deze rustige en boomrijke straten krijgen dan 4.000 auto’s per dag te verwerken. Zoveel verkeer over die route is een aanslag op dit rustige dorp.

Verkeersveiligheid en betere luchtkwaliteit

Door doorgaand autoverkeer om Lent en Ressen heen te leiden, vergroten we de verkeersveiligheid in de woonwijken. Een betere doorstroming van auto’s over de Dorpensingel-Oost is bovendien goed voor de luchtkwaliteit.

Afspraak is afspraak

De gemeenten Nijmegen en Lingewaard hebben niet voor niets jaren geleden besloten tot de aanleg van de Dorpensingel-Oost. Sindsdien is het alleen maar drukker geworden, met de komst van meer woningen, het transferium en CineMec. D66 vindt het dan ook onacceptabel dat de aanleg nog niet gestart is. Ook gezien de toekomstige ontwikkelingen in de Waalsprong en aangekondigde doortrekken van de A15.

Steun onze actie voor een verkeersveilig Lent en Ressen. Voorkom sluipverkeer.

Doe mee en teken nu de petitie!

• Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

geen sluipverkeer in lent