maandag 29 maart 2021

Een boek met ‘bedtijdverhalen voor stoere meisjes’ cadeau aan al onze basisscholen

Wij gaven de afgelopen weken alle Nijmeegse basisscholen naar aanleiding van internationale vrouwendag het boek ‘bedtijdverhalen voor rebelse meisjes’ cadeau. Het boek staat vol met waargebeurde verhalen over inspirerende vrouwen: van wereldleiders en activisten tot doctoren en modeontwerpers. Met het boek wil initiatiefnemer Lusanne Bouwmans ervoor zorgen dat alle Nijmeegse scholieren – ook meisjes  rolmodellen hebben om geïnspireerd door te raken.

“Iedereen verdient het om te kunnen dromen van het hoogst haalbare. Dat vraagt om rolmodellen. Mensen in wie je jezelf kan herkennen en die je inspireren. Op sommige plekken in onze samenleving missen we nog vrouwelijke rolmodellen. Des te belangrijker is het daarom om bijzondere en inspirerende verhalen van vrouwen goed te vertellen. Daaraan willen we met dit cadeau bijdragen. Zodat ook onze meisjes van alles durven te dromen.”

Het boek ‘bedtijdverhalen voor rebelse meisjes’ is geschreven door Elena Favilli, een Italiaanse schrijver. In Nederland is het boek uitgebracht door ROSE stories