woensdag 25 november 2020

Voor iedereen alle ruimte om te bewegen

Wij willen dat iedereen alle mogelijkheid heeft om genoeg te bewegen. Daarom komt D66-raadslid Rachid El Hafi met een voorstel om in elke wijk ten minste één aanleiding om te bewegen te hebben.

“Of je genoeg beweegt is enorm bepalend voor je kans om gezond oud te worden. Die kans is helaas niet voor iedereen gelijk. En dat is te merken: zogenaamde ‘lager opgeleiden’ bewegen twee keer zo vaak te weinig als zogenaamde ‘hoger opgeleiden’.

Het is daarom belangrijk dat we zorgen dat iedereen in eigen omgeving kan sporten en bewegen. Maar dat alleen is niet genoeg. Het aanpassen van je levensstijl is best lastig. Wij willen dat de keuze om genoeg te bewegen voor iedereen zo makkelijk mogelijk is om te maken. Wij zetten daarom in op een omgeving die uitnodigt om te bewegen. Dat betekent veel groen, volop speeltuinen en beweegtoestellen, en ook slimme inrichtingen van onze openbare ruimte als beweegtuinen, fit tracks en kwiekroutes. Dat laatste zijn manieren om mensen nog dat extra zetje in de rug te geven.

Zo maken we voor iedereen de keus om genoeg te bewegen makkelijk, ongeacht waar je woont.

En zo zorgen we voor een gelijke kans om gezond oud te worden voor iedere Nijmegenaar.”

Rachid El Hafi

Raadslid D66 Nijmegen