dinsdag 9 juni 2020

Gelijke kansen voor ieder kind

D66 wil het Nijmeegse onderwijs de best mogelijke motor voor kansengelijkheid maken die ze kan zijn. Om daar aan bij te dragen presenteren wij de notitie Kansengelijkheid I – Onderwijs.

Gelijke kansen zijn de kern van onze partijOns doel als partij is om te zorgen dat iedereen de vrijheid heeft om te kunnen worden wie je bentKansengelijkheid in Nederland neemt echter af. Een kind wiens ouders een laag inkomen hebben en niet hebben gestudeerd, heeft zelf ook minder kans een goed inkomen te gaan verdienen of te gaan studeren dan een kind bij wiens ouders dat wel het geval is. En het verschil in de kansen van deze kinderen is vandaag groter dan 10 jaar geleden.

Concrete verbeteringen

Met het plan willen we direct en concreet de kansengelijkheid in Nijmegen verbeteren. Het plan bevat daarom voorstellen die direct uit te voeren zijn. Zo willen we dat er beter zicht komt op thuiszitters en wil de partij dat er gratis huiswerkbegeleiding voor ieder kind komt, in samenwerking met de bibliotheekDe komende weken lichten we op onze social media elk van de plannen uitgebreid toe.

Met de plannen willen we direct een stap richting eekansengelijk Nijmegen zetten én een bredere discussie starten binnen de Nijmeegse gemeenteraad. Het plan van D66 voor het Nijmeegse onderwijs is het eerste van drie delen. Elk deel moet op ander terrein bijdragen aan het vergroten van kansengelijkheid in Nijmegen.

Lees het plan hier.