dinsdag 28 april 2020

Voor alle kinderen de ruimte om buiten te sporten in coronatijd

Vanaf morgen is het toegestaan voor kinderen tot 18 jaar om onder begeleiding samen te sporten. D66-raadslid Rachid El Hafi wil dat het voor alle kinderen mogelijk is om buiten te sporten. Daarom vraagt hij de Wethouder om de Nijmeegse Cruijff Courts zo snel mogelijk te openen.

“Kinderen en jongeren staat te springen om naar buiten te kunnen: ze vervelen zich dood. Gelukkig voor het is het vanaf morgen weer toegestaan voor kinderen tot 18 jaar om onder begeleiding samen te sporten. Vanwege de corona-crisis mocht dit de afgelopen weken alleen in gezinsverband. Jongeren tussen 13 en 18 moeten bij het sporten nog wel 1,5 meter afstand houden.

Nu de maatregelen voor jongeren worden versoepeld, moeten we dan ook zorgen dat allé jongeren hier gebruik van kunnen maken. Sporten bij sportverenigingen gaat snel weer van start. Maar niet alle kinderen kunnen lid zijn van een sportvereniging, juist daarom bestaan Cruijff Courts. Cruijff Courts zijn de ideale plek om in samenwerking met buurtsportcoaches kleinschalige (sport)activiteiten te organiseren.

Rachid El Hafi

Raadslid D66 Nijmegen