Steun ons en help Nederland vooruit

woensdag 19 juni 2019

Voor de trots op onze stad uitdragen

Er moet meer aandacht naar en focus op het Nijmeegse citymarketing beleid. Daartoe roepen fractiespecialist Mitchell van den Donk & raadslid Toon van Gent op. Ze stelden vragen aan het college.

‘We moeten onze trots op Nijmegen beter uitdragen. Te weinig mensen binnen en buiten Nijmegen weten wat een mooie dingen Nijmegen te bieden heeft.

Dat is ook de boodschap die we mee hebben gekregen van Nijmeegse ondernemers in ons stadsgesprek en daarbuiten. De succesvolle Health en High Tech sector van Nijmegen, waar medische innovaties in hoog tempo van de plank rollen, is in Nederland relatief onbekend. We moeten, om meer investeerders en talenten naar Nijmegen te lokken, beter de trots van de stad in het zonnetjes zetten.

En Nijmegen heeft veel om trots op te zijn. Van onze historie tot onze innovatiekracht en van onze binnenstad tot onze prachtige natuur.

Teveel willen we dit allemaal vertellen, wat tot een wildgroei aan citymarketing-initiatieven leidt: Oudste stad, Kennisstad, Green Capital, Velocity, Altijd Nijmegen, Vierdaagsestad, Into Nijmegen, Wij zijn Nijmegen en Summer Capital – om er maar een paar te noemen. Zo ontstaat er een gefragmenteerd beeld van wat Nijmegen is.

Daarom moet er een bezem worden gehaald door de citybranding in Nijmegen. Laten we scherpe keuzes maken in welk Nijmegen wij aan welke doelgroep communiceren.

Zo dragen we onze trots op Nijmegen uit en halen we talent naar onze stad.

Zo bouwen we aan Nijmegen als innovatieve krachtregio.”

Mitchell van den Donk

Toon van Gent