woensdag 22 mei 2019

D66 organiseert ‘Conciërge van het jaar’-wedstrijd!

D66 Nijmegen zet met de verkiezing ‘De Nijmeegse Conciërge van het Jaar’ het onderwijsondersteunend personeel in het zonnetje. Voor D66 is onderwijs prioriteit nummer één. Dat is in de afgelopen jaren zo geweest, dat is nu het geval en dit zal in de toekomst zo zijn. Jongeren horen naar school te gaan in een veilige, schone, inspirerende en stimulerende omgeving. Deze week ontvangen basisscholen in Nijmegen een mail waarin scholieren, docenten, ouders, begeleiders en onderwijsbestuurders worden opgeroepen om hun conciërge te nomineren. Dit jaar zal de verkiezing uitsluitend onder basisschoolconciërges plaatsvinden.

Hoe gaat die verkiezing in zijn werk?

Tot 4 juni vragen we scholieren, docenten, ouders, begeleiders en onderwijsbestuurders om hun favoriete conciërge te nomineren. Je conciërge opgeven kan  via een mail met een goede motivatie (belangrijk voor de jury!) en een profielfoto van jouw kandidaat-conciërge-van-het-jaar aan communicatie@d66nijmegen.nl. Daarna is de publieksstemming geopend. Op deze website kan iedereen dan op zijn of haar favoriete conciërge stemmen. Uit de publieksstemming komt op 19 juni een top-3. Dan komt de vakjury in actie. De vakjury bestaat uit Frans Laarakker (onderwijsbestuurder), Sherin Ramsis (winnaar vorig jaar, zie afbeelding) en Pieter van Megen (raadslid voor D66 Nijmegen). Zij kiezen uit de top-3 hun favoriete kandidaat. De winnende conciërge wordt uiteraard uitgebreid in het zonnetje gezet.

UPDATE: we merken dat veel scholen zo nét voor de zomer druk zijn met andere dingen. Omdat we de Nijmeegse conciërges wel de aandacht en het feestje willen geven dat ze verdienen hebben we de wedstrijd over de zomer heen getild. We zullen in het najaar de wedstrijd opnieuw lanceren.