zaterdag 22 september 2018

D66, GroenLinks, SP: Vol inzetten op gemengde wijken

D66, GroenLinks en de SP willen weten wat de gemeente doet om ervoor te zorgen dat Nijmeegse wijken gemengd blijven. De coalitiefracties stellen daarom zeven vragen aan het college.

In de zeven vragen zoomen de fracties in op de thema’s veiligheid, zorg en wonen in de wijken. Raadslid Remy Maessen, die de vragen samen met Cherelle de Leeuw (GroenLinks) en Matthias van Hunnik (SP) indiende, wil weten wat voor maatregelen werken om een wijk blijvend te versterken.

Ze vragen ook wat het college vindt van het tweehurenbeleid van Portaal. ‘Als je in een sociale huurwoning woont met een hoog inkomen, dan kun je wat meer huur betalen dan iemand met een lager inkomen. Het tweehurenbeleid houdt rekening met het inkomen in de sociale huur. Ik ben benieuwd hoe het college daarover denkt.’

De Gelderlander schrijft vandaag ook over de actie van de coalitiepartijen.

Goed wonen en leven

D66 vindt dat iedereen goed en betaalbaar moet kunnen wonen in Nijmegen. Vraag en aanbod op de woningmarkt sluiten in Nijmegen nu echter niet goed genoeg op elkaar aan. Vooral aan huurwoningen tussen de 700 en 1000 euro per maand is een groot tekort. D66 wil daarom dat er minimaal 500 extra huurwoningen in deze prijsklasse bij komen. Over deze en al onze andere plannen om de woningmarkt in Nijmegen te verbeteren lees je hieronder mee.