vrijdag 9 februari 2018

D66-raadslid Rachel Brouwer genomineerd voor Rookvrije Generatie Award 2018

Raadslid Rachel Brouwer is genomineerd voor de Rookvrije Generatie Award van de Hartstichting, KWF Kankerbestrijding en het Longfonds. Genomineerden zetten zich in voor het bereiken van een rookvrije generatie. Brouwer is genomineerd doordat ze het in de Gemeenteraad voor elkaar kreeg om Nijmeegse speeltuinen rookvrij te krijgen.

Speeltuinen

Een initiatief van D66-raadslid Rachel Brouwer om Nijmeegse speeltuinen rookvrij te maken werd in april unaniem aangenomen door de Nijmeegse gemeenteraad. Brouwer: “Alle kinderen verdienen het om in een rookvrije omgeving te spelen. Zo dragen we als gemeente bij aan een rookvrije generatie.”

Goed voorbeeld

D66 streeft naar een rookvrije generatie. Kinderen zouden moeten wonen, sporten en spelen in een rookvrije omgeving. Vrij van rook en meeroken. Vrij van de verleiding en het slechte voorbeeld. Behalve het rookvrij maken van speeltuinen doet D66 Nijmegen ook voorstellen om sportverenigingen rookvrij te maken.

Stemmen op raadslid Rachel Brouwer kan op https://rookvrijegeneratie.nl/contestants/rachel-brouwer/