donderdag 14 december 2017

JEEJCEE9 wint D66 Beste Studentenhuis Award 2017

Het studentenhuis JEEJCEE9 aan de Jacob Canisstraat heeft de D66 Beste Studentenhuis Award gewonnen. D66-lijsttrekker Tobias van Elferen reikte de Award vanavond samen met de D66-fractie uit aan de bewoners van het studentenhuis. Van Elferen: “Met 46,6% van de stemmen is JEEJCEE9 een terechte winnaar van de Studentenhuis Award dit jaar.”

Verkiezing

Een vakjury koos vorige week uit de inzendingen drie finalisten. Dit waren naast JEEJCEE9 ook Huize Benedictus aan de Mr. Franckenstraat en De Kaste aan de Vredestraat. Uit de stembus, die gisteren om middernacht sloot, kwam JEEJCEE9 als winnaar uit de bus. In het huis wonen 12 studenten. De jury roemt de maatschappelijke verantwoordelijkheid die de bewoners nemen in hun bijbaantjes en het samenleven van de studenten als waren ze een grote familie. Ook in de band met de buurt wordt op eigen initiatief geïnvesteerd.

Nijmegen studentenstad

D66 reikt jaarlijks de Beste Studentenhuis Award uit. “Studenten zijn van essentieel voor het bruisende karakter van onze stad,” aldus lijsttrekker Tobias van Elferen. “Met deze prijs willen we de Nijmeegse student in het zonnetje zetten.” In het verkiezingsprogramma voor de komende Gemeenteraadsverkiezingen zet D66 in op voldoende en veilige woonruimte voor studenten en starters. Daarnaast vindt D66 het van groot belang dat studenten zich goed in Nijmegen kunnen verplaatsen door voldoende fietsvoorzieningen en busvervoer.