woensdag 13 december 2017

Politieke Avond 13 december 2017

Eén keer per twee weken vergadert de Nijmeegse gemeenteraad tijdens de Politieke Avond. In dit bericht houden we u op de hoogte over de inzet van de D66-fractie op verschillende thema’s tijdens deze avond. Voor meer algemene informatie over de Politieke Avond kunt u terecht op de pagina van de gemeenteraad op de site van de Gemeente Nijmegen.

Molenstraat

In het uitgaansgebied in de Molenstraat liggen kinderkopjes los en dat levert gevaarlijke situaties op. Raadslid Pieter van Megen: “Ik heb vanavond vragen gesteld aan de verantwoordelijk wethouder om te vragen of zij dit op korte termijn kan oplossen.” De wethouder heeft toegezegd dit in het eerste kwartaal van 2018 wordt opgelost. Van Megen: “We vinden het belangrijk dat mensen op een veilige manier kunnen uitgaan.”

Rioolheffing: De vervuiler betaalt

D66 wil dat huishoudens en bedrijven die meer water verbruiken ook een hogere rioleringsbelasting moeten betalen dan diegenen die zuinig omgaan met water. Raadslid Puck Sanders: “Het principe van de vervuiler betaalt zou vertaald moeten worden in de lokale rioleringsbelasting. We willen mensen stimuleren om keuzes te maken die goed zijn voor het klimaat.” Het waterverbruik zou gemeten moeten worden aan de waterstanden die aan het begin van elk jaar gemeten zouden kunnen worden.