woensdag 6 december 2017

Stemmen D66 Beste Studentenhuis Award 2017

De finalisten zijn bekend! Huize Benedictus, JEEJCEE9 en De Kaste zullen de komende week gaan strijden om de D66 Beste Studentenhuis Award 2017. Een jury, bestaande uit Tweede Kamerlid Rob Jetten, hoogleraar aan de Radboud Universiteit Henri de Waele, en winnaar van vorig jaar Niek Moors hebben deze finalisten uit de inzendingen gekozen. Tot en met 13 december kan gestemd worden op onderstaande finalisten. Op donderdagavond 14 december zal D66-lijsttrekker Tobias van Elferen met de D66-fractie de Award aan de winnaars uitreiken.

Wie zijn de finalisten?

Huize Benedictus (Mr. Franckenstraat)

Het studentenhuis bestaat 5 jaar, en dat is niet de enige reden voor de vijftien bewoners om een feestje te vieren: samen worden verschillende concerten bezocht en zelfs op vakantie gegaan. “Huize Bennie” is ook het huis waar in 1971 COC Nijmegen is opgericht, en daar is men trots op, getuige de verschillende sporen van de oprichting die in het huis te vinden zijn.

JEEJCEE9 (Jacob Canisstraat)

Twaalf studenten, zes mannen en zes vrouwen, die altijd voor elkaar klaar staan en hun steentje bijdragen aan de maatschappij. Zo werken een aantal van deze studenten in de zorg, en is men actief in  studieverenigingen van allerlei verschillende opleidingen. Een goede band met de buurt hebben deze studenten hoog in het vaandel staan.

De Kaste (Vredestraat)

Al 60 jaar een studentenhuis organiseert “De Kaste” nog elk jaar een reünie zodat de oude bewoners elkaar kunnen weerzien. Ook in het heden is er veel gezelligheid te beleven en staan de deuren altijd voor de medebewoners open. Het contact met de buurt is goed zodat iedereen optimaal kan genieten van de mooie plek waar men woont.

Stemmen D66 Beste Studentenhuis 2017

• Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.