woensdag 15 november 2017

Politieke Avond 15 november 2017

Eén keer per twee weken vergadert de Nijmeegse gemeenteraad tijdens de Politieke Avond. In dit bericht houden we u op de hoogte over de inzet van de D66-fractie op verschillende thema’s tijdens deze avond. Voor meer algemene informatie over de Politieke Avond kunt u terecht op de pagina van de gemeenteraad op de site van de Gemeente Nijmegen.

Dorpensingel

Na jaren van gesteggel is er eindelijk groen licht voor de aanleg van de Dorpensingel. De afgelopen jaren heeft D66 zich samen met bewoners sterk gemaakt voor een betere bereikbaarheid van Nijmegen Noord. Zo heeft D66 samen met bewoners een petitie ingediend bij de wethouder om het sluipverkeer door Lent te voorkomen. El Hafi: ‘De Dorpensingel zorgt ervoor dat bewoners van Lent geen sluipverkeer meer door hun straten krijgen,’ aldus raadslid Rachid el Hafi. Hierdoor zal de verkeersveiligheid voor de bewoners en bezoekers toenemen. Daarnaast zal de doorstroming van het verkeer, en daarmee ook de luchtkwaliteit, flink verbeteren. ‘Door de samenwerking tussen bewoners en de gemeenteraden van Nijmegen en Lingewaard ligt er nu een totaalpakket aan maatregelen waardoor het hele gebied duurzaam bereikbaar blijft en het groene karakter van dit gebied behouden blijft’ aldus Rachid El Hafi.

D66 Beste Studentenhuis Award

Studenten zijn onlosmakelijk verbonden aan het bruisende karakter van onze stad. Daarom organiseert D66 jaarlijks de verkiezing tot beste studentenhuis van Nijmegen. Op 14 december zal D66-lijsttrekker Tobias van Elferen de prijs uitreiken. Woon jij in het beste studentenhuis van Nijmegen? Geef je dan vóór 1 december op en wie weet krijgen jullie 14 december D66 op de borrel, en mogen jullie jezelf een jaar lang het beste studentenhuis van Nijmegen noemen. Opgeven kan hier.