woensdag 5 juli 2017

D66: Einde aan slepend dossier, Dorpensingel komt er

De Dorpensingel gaat er nu echt komen. Dat verwacht D66-raadslid Rachid El Hafi, die al lang pleit voor de aanleg van de weg. ‘De Dorpensingel zorgt ervoor dat het verkeer niet langer door Lent gaat. Dat zorgt voor schonere lucht en meer veiligheid in Lent. Wijkraad Lent en Vereniging Dorpsbelang Ressen hebben de handen ineen geslagen en komen met een goed en haalbaar plan voor een groene Dorpensingel. Ik verwacht dat ook andere fracties en het college nu aan de slag gaan en het plan van bewoners overnemen’, aldus El Hafi. Hij dient vanavond een motie in om de plannen van de bewoners over te nemen.

Wijkraad Lent en Vereniging Dorpsbelang Ressen

‘Ik maak me namens D66 al ruim een jaar samen met de bewoners hard voor het weren van sluipverkeer en een veilige ontsluiting van Lent’, aldus El Hafi. ‘Het heeft veel te lang geduurd. Bewoners stuitten de afgelopen periode op veel bestuurlijke onwil.’ El Hafi prijst daarom het doorzettingsvermogen van de bewoners: ‘Het plan van de Wijkraad Lent en Vereniging Dorpsbelang Ressen heeft twee onderdelen. Allereerst past de Dorpensingel beter in de groene omgeving dan het oorspronkelijke plan. En daarnaast komt er geen volledige afsluiting van de Vossenpels. Met die maatregelen kunnen zowel Lent áls de gemeente Lingewaard uit de voeten.’

Afspraak is afspraak

El Hafi heeft zich verbaasd over de onwil bij de politiek om de Dorpensingel aan te leggen. ‘Die Dorpensingel is de inwoners van Lent beloofd. En D66 vindt: als je iets belooft, dan moet je dat doen. Afspraak is afspraak. Laten we hopen dat vanavond een einde komt aan dit slepende dossier.’