vrijdag 28 april 2017

D66 bezoekt Rivierenpark Lent

Een week geleden, op vrijdag 21 april, bezocht D66 Nijmegen het rivierenpark rondom stadseiland ‘Veur Lent’. Raadsfractieleden Puck Sanders, Pieter de Wit, Lusanne Bouwmans en Damien Oud wandelden samen met D66 Werkgroep Ruimte en Mobiliteit door het gebied onder begeleiding van de landschapsarchitect van het gebied.

Het rivierenpark ontstond door het waterveiligheidsproject Ruimte voor de Waal. Daarbij is de dijk 350 meter landinwaarts gelegd en is een nevengeul gegraven. Hierdoor is Nijmegen beter beschermd tegen hoogwater. In februari 2017 won Nijmegen de Nationale Bouwprijs voor het project. In het park is veel ruimte voor groen, cultuurhistorie en een breed scala aan activiteiten voor ontspanning.

Inzichten

De wandeling vormt het begin van een serie bezoeken aan ruimtelijke projecten in en rondom Nijmegen. Raadslid Puck Sanders legt uit waar het initiatief hiervoor vandaan komt: ‘In de gemeenteraad bespreken we veel plannen over de inrichting van onze stad. Ik vind het belangrijk om ook zelf te zien en te ervaren wat de ontwikkelingen zijn. Dat levert ons als raadsfractie ook nieuwe ideeën op.’

De werkgroep Ruimte en Mobiliteit  van de lokale afdeling organiseerde dit keer het bezoek. De werkgroep bestaat uit D66’ers die periodiek nadenken over thema’s die te maken hebben met onze leefomgeving. Erik Rijpstra, voorzitter van de werkgroep, ‘Ik vond het een hele interessante middag. Het is mooi om te horen dat omwonenden van het rivierenpark nu trots zijn op hun leefomgeving, terwijl er bij de start van de plannen veel weerstand aanwezig was. Het is een prachtig gebied geworden.’

Vervolg

D66 Nijmegen gaat vaker locaties in Nijmegen bezoeken die in ontwikkeling zijn. Heeft u een idee voor een volgende bestemming? Wilt u graag aansluiten bij een volgende wandeling? Dan kunt u contact opnemen met onze gemeenteraadsfractie door te mailen naar pucksanders@d66nijmegen.nl.