donderdag 13 april 2017

D66 zorgt voor rookvrije Nijmeegse speeltuinen

Vanaf 1 juli kunnen kinderen in Nijmegen op initiatief van D66 rookvrij spelen in de speeltuin. Roken mag in de gemeentelijke speeltuinen vanaf 1 juli alleen nog in de daarvoor bestemde rookzones. Zo beschermen we onze kinderen tegen het schadelijk meeroken en slecht voorbeeldgedrag.

Goed voorbeeld

D66 streeft naar een rookvrije generatie die gezond eet en sport. Als D66 willen we daarom dat onze kinderen wonen, leven, leren, opgroeien, sporten en spelen in een rookvrije omgeving. Vrij van rook en meeroken. Vrij van de verleiding en het slechte voorbeeld. Om te beginnen in de speeltuin.

D66-initiatief

Een initiatief van D66-fractieleden Rachel Brouwer en Sophie Luijpen om Nijmeegse speeltuinen rookvrij te maken werd in april unaniem aangenomen door de Nijmeegse gemeenteraad. Brouwer: “Alle kinderen verdienen het om in een rookvrije omgeving te spelen. Zo dragen we als gemeente bij aan een rookvrije generatie.”

EenVandaag

Over dit onderwerp was D66-raadslid Rachel Brouwer te zien bij EenVandaag. Ze sprak haar steun uit voor het initiatief van andere gemeenten om hun gemeenten rookvrij te maken. Brouwer: “In Nijmegen hebben we een krachtig statement gemaakt voor een rookvrije generatie. We willen de cirkel doorbreken zodat kinderen weg blijven van sigaretten.” Het fragment is hier terug te zien.