zondag 22 november 2009

D-café over marktwerking in de zorg

‘De markt als haarlemmerolie of obstakel voor menselijkheid?’

drs. Cathy van Beek, voorzitter a.i. van de Nederlandse Zorgauthoriteit, houdt inleiding en beantwoordt vragen.

Elke laatste zondag van de maand houdt D66 in café Faber, van 15.30 tot 17.30 haar D-Café. Op 29 november is Cathy van Beek, voorzitter a.i. van de Nederlandse Zorgauthoriteit te gast. Zij houdt een inleiding over de marktwerking in de zorg onder de titel ‘De markt als haarlemmerolie of obstakel voor menselijkheid?’ Wat zijn de plannen van de overheid? Hoe ziet de toekomst van de zorg er uit? Moeten we ons zorgen maken? Wat gaat marktwerking opleveren of is het een gewone bezuiniging? Allemaal vragen die aan de orde zullen komen.

Cathy van Beek
Cathy van Beek woont in Nijmegen en is o.a. bekend als voormalig bestuurder van de St. Maartenskliniek. Het blad Opzij noemde haar de 4e. Machtigste vrouw van Nederland. Zij is lid van de Raad van Toezicht van de Lindenberg en lid van het Comité van Aanbeveling van Muzieum. Lid van het Nijmeegs Innovatie Platform NIP), Lid van de Raad van Advies van het Max Planck instituut en FC Donders in Nijmegen. Sinds het vertrek van Frank de Grave is zij voorzitter ad interim van de Nederlandse Zorgauthoriteit. Cathy van Beek is lid van D66 en staat als lijstduwer op de lijst voor de gemeenteraadsverkiezingen van 3 maart 2010.

D-Café niet alleen voor D66-ers
D-Café is gratis toegankelijk voor iedereen die kennis wil maken met D66 Nijmegen, andere D66-ers wil ontmoeten of geïnteresseerd is in het onderwerp. Rob Jetten (lijsttrekker voor D66): ‘D-Café is niet alleen voor D66-ers. Iedereen die in het thema geïnteresseerd is, is van harte welkom. Het is altijd heel gezellig en er wordt natuurlijk veel gediscussieerd over politiek.’

D-Café
Datum: Zondag 29 november