zaterdag 17 oktober 2009

Wethouder Van der Meer veel te passief met NS-nachtnet

<!– page_standard.ihtml –><!– paragraph.ihtml –><!– news.ihtml –>
17-12-2008

D66 Nijmegen roept wethouder Van der Meer op alles op alles te zetten Nijmegen zo snel mogelijk aan te sluiten op het NS-nachtnet. Wethouder Van der Meer heeft het idee van D66 om Nijmegen op het NS-nachtnet aan te sluiten weliswaar omarmd, maar pakt niet door.

Duco Bodewes, fractievoorzitter D66 Nijmegen: “Nachttreinen zijn al jaren een succes in de Randstad en een proef tussen de grote steden van Noord-Brabant overtreft vanaf de eerste dag alle verwachtingen. Het is belachelijk dat onze stad na elf uur ’s avonds niet meer bereikbaar is met het openbaar vervoer. Aansluiting op het nachtnet biedt kansen voor de horeca en de culturele instellingen van Nijmegen. Maar ook bijvoorbeeld voor inwoners van Nijmegen die `s avonds laat of `s ochtends vroeg van of naar Schiphol vliegen.”

D66 Nijmegen roept de wethouder op snel actie te ondernemen. Duco Bodewes, fractievoorzitter D66 Nijmegen: “Als we Arnhem, Ede en de provincie Gelderland op één lijn krijgen, dan rijden die nachttreinen hier binnen no time! Willen we in 2011 nachttreinen in Nijmegen dan moeten we begin 2009 het verzoek bij de NS indienen.” Tijdens de eerstvolgende politieke avond op 14 januari 2009 dient D66 Nijmegen hierover een actuele motie in.